نسیم دریا

وبلاگ هنری و خبری

نسیم دریا

وبلاگ هنری و خبری

مسئله انتخابات در وصیتنامه امام خمینی ره

 گناه نابخشودنی

اکنون که بحمدالله تعالی موانع رفع گردیده و فضای آزاد برای دخالت همه طبقات پیش آمده است ، هیچ عذری -برای عدم شرکت در انتخابات- باقی نمانده و از گناهان بزرگ نابخشودنی ،مسامحه در امر مسلمین است .

 

توصیه به روحانیون

و به جامعه محترم روحانیت خصوصا مراجع معظم ، وصیت می کنم که خودرا از مسائل جامعه خصوصا مثل انتخاب رئیس جمهور و وکلای مجلس ، کنارنکشند و بی تفاوت نباشند.همه دیدید و نسل آتیه خواهد شنید که دست سیاست بازان پیرو شرق و غرب ، روحانیون را که اساس مشروطیت را با زحمات و رنجها بنیان گذاشتند از صحنه خارج کردند و روحانیون نیز بازی سیاست بازان را خورده و دخالت در امور کشور و مسلمین را خارج از مقام خود انگاشتند وصحنه را به دست غربزدگان سپردند؛ و به سر مشروطیت و قانون اساسی و کشورو اسلام آن آوردند که جبرانش احتیاج به زمان طولانی دارد.

 

 مسامحه در انتخابات گاهی در راس گناهان کبیره است

و وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات ، چه انتخاب رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخاب خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر، در صحنه باشند و اشخاصی که انتخاب می کنند روی ضوابطی باشد که اعتبار می شود مثلا در انتخاب خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر، توجه کنند که اگر مسامحه نمایند و خبرگان راروی موازین شرعیه و قانون انتخاب نکنند، چه بسا که خساراتی به اسلام و کشور وارد شود که جبران پذیر نباشد. و در این صورت همه در پیشگاه خداوند متعال مسئول می باشند. از این قرار، عدم دخالت ملت از مراجع و علمای بزرگ تا طبقه بازاری وکشاورز و کارگر و کارمند، همه و همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام می باشند؛چه در نسل حاضر و چه در نسلهای آتیه ؛ و چه بسا که در بعض مقاطع ، عدم حضور و مسامحه ، گناهی باشد که در راس گناهان کبیره است . پس علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد، و الا کار از دست همه خارج خواهد شد.

 

 در انتخابات با که مشورت کنیم؟

و در تعیین رئیس جمهور ووکلای مجلس با طبقه تحصیلکرده متعهد و روشنفکر با اطلاع از مجاری امور وغیروابسته به کشورهای قدرتمند استثمارگر و اشتهار به تقوا و تعهد به اسلام وجمهوری اسلامی مشورت کرده ، و با علما و روحانیون با تقوا و متعهد به جمهوری اسلامی نیز مشورت نموده ؛ و توجه داشته باشند رئیس جمهور و وکلای مجلس از طبقه ای باشند؛ که محرومیت و مظلومیت مستضعفان ومحرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند، نه از سرمایه داران و زمینخواران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات که تلخی محرومیت ورنج گرسنگان و پابرهنگان را نمی توانند بفهمند.و باید بدانیم که اگر رئیس جمهور و نمایندگان مجلس ، شایسته و متعهد به اسلام و دلسوز برای کشور و ملت باشند، بسیاری از مشکلات پیش نمی آید؛ ومشکلاتی اگر باشد رفع می شود.

 

توصیه به  مسئولین

اکنون وصیت من به مجلس شورای اسلامی در حال و آینده و رئیس جمهور و روسای جمهور مابعد و به شورای نگهبان و شورای قضایی و دولت در هرزمان ، آن است که نگذارند این دستگاههای خبری و مطبوعات و مجله ها ازاسلام و مصالح کشور منحرف شوند. و باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن ، که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است . و تبلیغات و مقالات و سخنرانیها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است . و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است .

  

اولویت یکم دولت آینده

دولت آینده باید به این نکته توجه داشته باشد که انقلابی که در کشور ما سال ۵۷ صورت گرفت برای آب و نان فقط  نبود بلکه براساس باورهای دینی بود و یک انقلاب اعتقادی بود. واز دریچه فرهنگ دینی به معاش برسیم

: همان طورکه در قرآن کریم هم آمده است اگر احکام الهی اجرا شود و فرهنگ دینی در کشور حکمفرما شود خداوند درهای روزی و رحمتش را به روی مردم باز خواهد کرد و در واقع مشکلات اقتصادی هم حل خواهد شد.دولت های قبلی که اولویت هایشان را مسائل اقتصادی قرار دادند مگر چه کاری توانستند انجام دهند؟ به نظر م  اولویت دادن به مسایل اقتصاد  از دولت ها در واقع  ناظر بر اولویت دادن اقتصاد خودشان و اعوان و انصارشا بود نه  آحادمردم واز همه مهمتر اقدام آنان سرنا رااز سر گشاد نواختن بود که نتیجه جز این نمی تواند داشته باشد

 در دولت آینده بهتر است که خود اجتهادی صورت نگیرد و دولتمردان اجازه دهند در امور فرهنگی و دینی کارشناسان نظر دهند. کارشناسانی که می توانند در امور دینی نظر دهند تنها مراجع و رهبر انقلاب هستند اما در ا دولت های گذشته بعضی ها خود را مجتهد می دانستند



یک محور!کاندید محترم

ماشین که افتاد در چاله بنا کردم به انتقاد کردن از اوضاع بد مدیریت ها.گفتم: "چرا کاری را که می شود در یک روز یا یک هفته تمامش کرد را اینقدر کشش می دهید؟خیابان را می کنید و دو ماه بعد کارتان را انجام می دهید؟خب اگر برای انجام یک عملیات آماده نیستید چرا خرابکاری می کنید؟یک ذره مدیریت و مسئولیت پذیری نیست!"

گفت: "کجای کاری؟همین اداره ما که یکی از ادارات یکی از شرکت های آن وزارتخانه مهم است را بیا و ببین.برآوردها چندین برابر هزینه هاست.یعنی چند برابر پول می گیرند و کمتر خرج می شود. یا پروژه ای تعریف می شود که قبلا انجام شده و یا انجام آن هیچ نفعی ندارد.مگر اینکه به واسطه آن پروژه حقوقی اضافه می شود و بیشتر از آن، عایدات مازاد بر نیاز پروژه است که هیچگاه استرداد نمی شود و خدا می داند کجا می رود!"

همینطور داشت توضیح می داد و اعداد و ارقام می گفت.پیش خودم که حساب و کتاب می کردم و این مسائل را به تمام وزارتخانه ها و ادارات و دستگاهها تعمیم می دادم، می دیدم فساد بانکی 3000میلیاردی پیش آن قطره ای است دربرابر دریا!

اینها را که می شنیدم خیلی فکر کردم.ناراحت کننده بود؛ خیلی ناراحت کننده.با خودم فکر کردم چرا نباید نظارت صورت بگیرد؟ چرا وقتی کسی انتقاد می کند او را تهدید می کنند و می گویند بهتر است به کار خودت بپردازی!

پس کی باید این نظام اداری سالم شود؟حتم دارم نیمی از بودجه کشور بخاطر زد و بند و یا سوء مدیریت ها حیف و میل می شود! وقتی اوضاع اقتصادی ما را مجبور به تنظیم بودجه انقباضی می کند، زد و بندها تا این حد سنگین است وگرنه خدا می داند که بر سر این مردم چه می آمد.ملت شریف نان خود را به سختی تهیه می کنند در حالی که عده ای جیبشان را از سهم گرسنگی مردم پر می کنند.

اگر قرار باشد اقتصاد رشد داشته باشد باید انگلهای اقتصاد را دفع کرد.برای رشد اقتصاد کشور نیازمند مبارزه با مفاسد اقتصادی هستیم.قطعا یکی از محورهای مهم در تحقق حماسه اقتصادی مبارزه با مفاسد اقتصادی است.


« بایدها » و « نباید » های انتخابات در کلام امام خمینی(ره

به بهانه چهاردهم و پانزدهم خرداد و حماسه سیاسی انتخابات

 
نظام اسلامی ایران که با سقوط رژیم دیکتاتوری و استبدادی پهلوی در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید با شعار محوری « استقلال ـ آزادی ـ جمهوری اسلامی » به سوی تحقق آن حرکت خود را آغاز نمود.بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره ) همواره در پیامها و سخنرانی ها در برابر نظام سلطنتی بر حکومتی تاکید داشت که بر احکام اسلام و رای مردم بنیان گذارده شده باشد.

اصطلاح « جمهوری اسلامی » را امام ابتدا در پاریس در توصیف نظام مطلوب و مورد نظر خود به کار برد. « جمهوریت » مورد نظر به همان معنای رایج یعنی مردمی بودن حکومت است . ایشان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر چیستی حکومت در جمهوری اسلامی در تاریخ ۲۰ مهر ۵۷ می فرماید : « رژیم اسلامی و جمهوری اسلامی یک رژیمی است متکی بر آرای عمومی و رفراندوم عمومی » .(1)

بنابراین « جمهوریت » نظام به پذیرش حق مردم در انتخاب نوع نظام سیاسی و حاکمان اشاره داشته و شکل و قالب حکومت مورد نظر امام را تشکیل می دهد و در این نظام مردم به عنوان یکی از ارکان مشروعیت نظام سیاسی جمهوری اسلامی تلقی می شوند به گونه ای که نظر و رای مردم فقط در مراحل اولیه تاسیس نظام شرط نبود بلکه جمهوری اسلامی به حضور دائمی و نظارت همیشگی آنها بر مسئولین مقید می باشد.البته در کنار آن « اسلامیت » هم رکن مهم دیگر نظام مورد نظر امام است که بارها بر آن تاکید نمودند. و در واقع این رکن است که جمهوری اسلامی را از دموکراسی های غربی جدا می سازد. اسلام محتوا و ماهیت اصلی این نظام را تشکیل داده و ضوابط و احکام و مقررات اسلامی مبنای اصلی سیاستها و قوانین آن محسوب می شوند.

  ادامه مطلب ...