نسیم دریا

وبلاگ هنری و خبری

نسیم دریا

وبلاگ هنری و خبری

6معیار مهم برای خرید یک تبلت خوب و کار آمد !


 

خرید تبلت این روز ها هم در بازار ایران و هم در بازار جهانی رونق بسیار خوبی پیدا کرده است و به جرات می توان گفت بیشتر کاربران برای خرید تبلت هزینه های بسیار زیادی را صرف می کنند چراکه آن ها بر این باورند این گجت یکی از موارد مورد احتیاج آن ها می باشد و شاید در زندگی روزمره آن ها تاثیر بسزایی داشته باشد !

اما برای خرید یک تبلت خوب و کار آمد باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم و در اصل معیارهای اصلی خرید چه چیز هایی می باشند ! پس  تا انتها این مقاله را مطالعه کنید تا با نکات ریز و درشت آشنا شوید :

 

۱ – کیفیت صفه نمایش (نوع نمایشگر , رزولوشن) : نمایشگر یکی از اجزای اصلی  تبلت می باشد و در کل این نمایشگر و قدرت رزولوشن است که بستر یک تبلت را برای شما فراهم می کند پس همیشه دقت داشته باشید تبلتی با  نمایشگر  مطلوب و رزولوشنی بالا را انتخاب نمایید !

اغلب تبلت ها دارای نمایشگر هایی با فناوری IPS می باشند و  از رزولوشن ۷۶۸*۱۰۲۴ یا اچ دی ۷۲۰*۱۲۸۰ استفاده می کنند پس سعی کنیم تبلتی را خریداری کنیم که حداقل دارای این مشخصات باشد !

۲ – پردازنده ( نوع پردازشگر و سرعت ) : پردازشگر ها همیشه در هر کامپیوتری نقش اصلی را بازی می کنند و تبلت ها نیز قاعدتا از این امر مستثنی نیستند ! ما برای داشتن یک تبلت با سرعتی خوب  و رضایت بخش باید به نوع پردازشگر آن نگاه کنیم و در یابیم که آیا پردازشگر قابلیت پیشتیبانی از احتیجات ما را دارد یا خیر ؟

اغلب تبلت ها نیز از پردازشگر های دو هسته ای با سرعتی معادل ۱٫۲ گیگاهرتز الی ۱٫۵ گیگاهرتز استفاده می کنند پس سعی کنیم تبلتی را خریداری کنیم که حداقل دارای این مشخصات باشد !

نا گفته نماند پردازشگر های چهار هسته ای با سرعت های ۱٫۵ تا ۱٫۸ نیز بروی دستگاه ها قرار گرفته اند که این دستگاه ها در رده بالا هستند !

۳ – سیستم عامل : تمامی وجود تبلت در یک جمله خلاصه می شود ” سیستم عامل ” , چراکه این بخش تمامی قطعات درونی یک دستگاه را به کار می گیرد و در تبلت ها نیز این امر قابل مشاهده است ! تبلت هایی که هم اکنون در سطح بازار وجود دارند اغلب  از سیستم عامل های آندروید بهره می برند ! سیستم عامل آندروید نیز تا کنون در نسخه های متعددی ظاهر شده است که جدیدترین نسخه آن ۴٫۱ بوده و موسوم به Jelly Bean می باشد !

اغلب تبلت ها از سیستم عامل آندروید ۴٫۰ (ICS) بهره می برند ولی بسته بروزرسانی جیلی بین نیز برای برخی از آن ها در دسترس می باشد ! پس سعی کنیم تبلتی را خریداری کنیم که حداقل از آندروید ۴٫۰ پشتیبانی کند !

۴ – رم و حافظه ذخیره سازی : رم برای اجرای اپلیکیشن ها نقش اصلی را بازی می کند و اگر تبلت شما از رمی پایین استفاده کند شما دیگر هیچ گاه نمی توانید اپ های سنگین و یا چند برنامه را همزمان اجرا نمایید ! رم در صورت کلی حافظه ای نهان می باشد که به کمک پردازشگر دستگاه عملیات خود را آغاز می کند !

شما برای ذخیره سازی فایل بر روی دستگاه خود نیاز به حافظه دارید پس شما با خرید تبلتی با حافظه های ۸ تا ۳۲ گیگابایت می توانید مقدار ذخیره سازی خود را انتخاب کنید ! اما دقت داشته باشید بیشتر تبلت ها دارای شیعار MicroSD بوده و شما با استفاده از آن می توانید حافظه جانبی به آن متصل کنید و حافظه ذخیره سازی خود را تا حد ممکن افزیش دهید !

پس سعی کنیم تبلتی را خریداری کنیم که رمی حداقل ۱ گیگابایت را داشته باشد و از حافظه ای حداقل ۸ یا ۱۶ گیگابایت استفاده کند !

۵ – دوربین : برای ثبت لحظات خود باید تبلتی را در دست داشته باشید که دارای دوربین باشد و از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار باشد تا بتوانید لحظات تلخ و شیرین را با آن به ثبت برسانید ! بیشتر تبلت ها دارای دوربین هایی با قدرت های متفاوت می باشند که ما به شما پیشنهاد می کنیم تبلتی را خریداری کنید که حداقل دوربین ۵ مگاپیکسلی در عقب و دوربینی ۲ مگاپیکسلی در جلو را به همراه داشته باشد !

اما نا گفته نماند دوربین به عنوان معیاری اصلی به کار نمی رود چرا که بیشتر تبلت ها فاقد دوربین در عقب هستند ولی داشتن آن نیز قابلیتی محصوب می شود !

 ۶ – وزن و اندازه :  وزن و اندازه تبلت ها باعث شده تا تعداد محدودی از کاربران به سراغ آن ها نروند ولی این روز ها بیشتر شرکت های در حال ساخت تبلت هایی با وزن پایین و اندازه ای جمع و جور می باشند تا کاربران دیگر دغدغه ای از این بابت نداشته باشند !

همچنین لطف پلاستیک های فشرده , بدنه تبلت ها بسیار باریک شده اند و قاعدتا این امر باعث کاهش وزن آن ها نیز می شود که در نهایت سبب بوجود آمدن تبلتی سبک و خوش استایل خواهد شد  !

یک تبلت معمولی و کار آمد دارای مشخصه هایی زیر می باشد :

  • سیستم عامل : آنروید ۴٫۰
  • نمایشگر : ۷ اینچ IPS با رزولوشن ۷۶۸*۱۰۲۴ پیکسل
  • پردازشگر : ۲ هسته ای با سرعت ۱٫۲ گیگاهرتز
  • رم : ۱ گیگابایت
  • حافظه : ۸ گیگابایت
  • دوربین : ۵ مگاپیکسل در عقب و ۲ مگاپیکسل در جلو
  • ویژگی ها : پشتیبانی از فایل های آفیس , نمایش ویدیو های HD , دوربین ثانویه برای تماس تصویری , میکروفون , باتری قدرتمند , وای فای , بلوتوث , پورت HDMI , پورت USB , پشتیبانی از ۳

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد